Sigla: Pontes este scris cu verde, litera O este reprezentată printr-un ochi, iar E-ul este rezultatul unirii punctelor unui grup fundamental din Braille.

Ajutor Pontes Escape


Cuprins


Introducere, Despre Pontes Escape

Pontes Escape este un joc tip aventură, creat ca aplicaţie practică în urma unui curs de programare în BGT ţinut de Emanuel Boboiu.
Informaţiile despre curs şi aplicaţiile practice sunt pe Forumul Pontes în topicul Curs BGT - desfăşurare.
În acelaşi topic pot fi găsite şi imprimările cursurilor în format MP3, rezumatele cursurilor, codurile sursă ale jocului de faţă şi altele.

Scopul jocului este evadarea şi fuga personajului din câteva zone minate unde există permanent riscul să-şi piardă viaţa în urma exploziilor şi altor pericole.

Dacă jocul pare prea greu, se poate utiliza şi unul dintre cele 5 coduri de trişare (cheat codes).

Întoarcere la Cuprins


Instrucţiunile jocului

Jocul are 3 nivele principale, două nivele intermediare / bonus şi un nivel final.
În fiecare nivel principal "personajul" este aruncat pe o suprafaţă de dimensiuni random, cu o lungime vest - est între 20 şi 50 paşi, iar nord - sud între 10 şi 25 paşi.
Cele trei nivele principale sunt: "Ieşi din peşteră", "Treci de apă" şi "Ieşi din pădure".
Cele două nivele intermediare, între primul principal şi al doilea şi între al doilea principal şi al treilea, presupun trecerea în viteză printr-un tunel. În fuga către ieşirea din capătul tunelului apar random două vieţi bonus care pot eventual fi luate apăsând tasta spaţiu.
Nivelul final reprezintă de fapt fuga după evadarea cu succes. "Personajul" aşteaptă trecerea unui tren. În momentul în care trenul ajunge în faţa personajului, se aude un semnal scurt, moment în care trebuie să se sară în tren cu tasta săgeată sus. Este nevoie de o mare viteză de reacţie, timpul în care trebuie sărit de la începerea semnalului este de doar o jumătate de secundă.

În rundele dinaintea celei finale, cu săgeată în sus personajul este deplasat în direcţia lui de mers câte un pas la fiecare apăsare.
Direcţia de mers se schimbă cu săgeţile stânga / dreapta.
Există în total 8 direcţii de mers: nord, nord-est, est, sud-est şi aşa mai departe.
La începutul rundei, personajul se află în colţul de sud-vest, pe poziţia 1x1 iar direcţia de mers este nord în cele trei runde principale şi est în rundele intermediare.

În rundele principale, pe suprafaţă sunt plasate aleatoriu la începutul unui nivel 10 mine care se activează la păşirea pe ele.
Din momentul activării unei mine există un timp limită de dezamorsare.
Undeva există şi o cheie care poate fi luată.
Pe una dintre margini există şi o ieşire care poate fi accesată dacă anterior a fost găsită şi luată cheia.
Dacă sunt dezamorsate cele 10 mine şi încă nu a fost găsită cheia, aceasta este luată automat. Dacă este găsită cheia şi încă nu au fost dezamorsate cele 10 mine, ieşirea poate fi accesată şi nivelul este trecut cu succes.
Toate acţiunile (dezamorsare mină, luare cheie, accesare ieşire) se efectuează apăsând tasta spaţiu.
Se consideră nivel terminat în momentul accesării ieşirii cu cheia găsită. Aşadar, dacă norocul face să fie găsită cheia înainte de dezamorsarea celor 10 mine, nivelul poate dura mult mai puţin.

Jocul se termină cu victorie în momentul trecerii cu succes de cele 3 nivele principale şi de nivelul final.
Se consideră înfrângere în momentul pierderii tuturor vieţilor sau în momentul expirării timpului limită disponibil pentru terminarea unui nivel.
O viaţă este pierdută dacă o mină nu este dezamorsată la timp şi explodează sau dacă au fost încercate acţiuni în gol scăzând astfel puterea de la 5 la 0.
De asemenea, jocul este pierdut şi dacă se ratează fuga cu trenul din runda finală.

Diferenţe de nivel:
- Nivelul 1: 5 secunde disponibile pentru dezamorsare, 10 minute disponibile pentru terminare.
- Nivelul 2: 3 secunde disponibile pentru dezamorsare, 7 minute şi jumătate disponibile pentru terminare.
- Nivelul 3: o secundă disponibilă pentru dezamorsare, 5 minute disponibile pentru terminare.
- Primul nivel intermediar: 15 secunde disponibile pentru parcurgerea tunelului şi eventual luarea celor două vieţi bonus.
- Al doilea nivel intermediar: 10 secunde disponibile pentru parcurgerea tunelului şi eventual luarea celor două vieţi bonus.
- Nivelul final: 500 milisecunde de la începutul semnalului sonor pentru sărirea în tren.

Întoarcere la Cuprins


Lista tastelor disponibile

Întoarcere la Cuprins


Participanţi la realizarea jocului

Jocul a fost programat de Emanuel Boboiu şi Cornel Todericiu.
Au mai contribuit Alexandru Cozaciuc şi Ghiţă Potra.

Întoarcere la Cuprins


Topicul Curs BGT - desfăşurare pe Forumul Pontes
Jocuri Pontes- www.games.pontes.ro
Site-ul Pontes - www.pontes.ro