Sari la conţinut

ENGLISH ENGLISH Language | ROMÂNĂ Limba ROMÂNĂ

+ Mărește textul - Micșorează textul

Caută Prima pagină  Contact

Jocurile video de acţiune cresc acuitatea vizuală cu 20%


Jocurile video ce conţin nivele ridicate de acţiune precum Unreal Tournament pot contribui chiar la îmbunătăţirea vederii.
Cercetătorii de la Universitatea din Rochester au arătat că persoanele care au jucat jocuri de acţiune câteva ore pe zi în decurs de o lună şi-au îmbunătăţit cu circa 20 la sută abilitatea de a identifica semne prezentate aleatoriu, un test al acuităţii vizuale similar cu cele folosite în clinicile oftalmologice obişnuite. Pe scurt, jocurile video îmbunătăţesc linia de jos până la care puteţi citi la tabloul de examinare oftalmologică.
"Jocurile video de acţiune produc modificări în modalitatea de procesare a informaţiilor vizuale de către creier”, a afirmat Daphne Bavelier, profesor de ştiinţe cognitive şi cerebrale la Universitatea din Rochester. "După doar 30 de ore de antrenament, jucătorii au relevat o creştere semnificativă a rezoluţiei spaţiale a vederii aceasta însemnând că puteau identifica figurile de pe o planşă oftalmologică mult mai clar, chiar dacă erau distrase de alte figuri.
Bavelier împreună cu absolventul Shawn Green au testat studenţi care jucaseră foarte puţin sau deloc jocuri de acţiune în ultimul an. "Acest lucru a fost destul de dificil”, a spus Green, "Aproape toată lumea din campus joacă astfel de jocuri”.
Ca formă de evaluare studenţilor li se administra un test de aglomerare care măsura cât de bine puteau discerne orientarea unui caracter sub forma literei T mare de tipar dintr-o aglomerare de alte simboluri menite a distrage atenţia. Apoi studenţii au fost împărţiţi în două grupe: Grupul experimental a jucat Unreal Tournament, un joc de acţiune shooter timp de aproximativ o oră pe zi. Grupul de control a jucat Tetris, un joc la fel de solicitant în termeni de control motor dar mai puţin complex din punct de vedere vizual. După circa o lună de jucat aproape în fiecare zi, jucătorii de Tetris nu au arătat nici o îmbunătăţire la scorurile testului, dar jucătorii de Unreal Tournament puteau spune mult mai uşor în ce parte este orientată litera din test decât o făcuseră cu o lună în urmă.
"Atunci când jucăm jocuri de acţiune circuitele neuronale responsabile pentru procesarea vizuală se schimbă” spune Bavelier "Aceste jocuri solicită,la limită sistemul vizual uman iar creierul nu face altceva decât să se adapteze la acest lucru. Această adaptare este transferată apoi la alte activităţi, posibil chiar în viaţa de zi cu zi”.
Îmbunătăţirea s-a constatat atât la componenta câmpului vizual folosită de către jucători dar şi în alte arii, componente ale vederii care ţin de alte arii decât vederea pe monitor. De asemenea s-a îmbunătăţit atât vederea centrală cât şi cea periferică. Acest fapt sugerează că persoanele cu deficienţe vizuale precum ambliopii, ar putea obţine o creştere a acuităţii lor vizuale prin programe software care reproduc necesitatea de a identifica obiecte foarte rapid apărută în jocurile de acţiune.
Echipa cercetează acum modul în care creierul răspunde la alte tipuri de stimuli vizuali. Pentru aceasta ei intenţionează să folosească ceea ce este visul oricărui jucător pe calculator - un laborator de realitate virtuală de 360 de grade ce este construit actualmente la Universitatea din Rochester.

Această cercetare a fost publicată în luna februarie, 2007 în revista Psychological Science şi a fost finanţată prin granturi obţinute de la Institutul Naţional pentru Sănătate al Statelor Unite.

Tradus de Ioan Cîmpean
Sursa: University of Rochester http://www.rochester.edu/news/

Publicat de: Nelu Cîmpean în 05.03.2007 Vizualizări: 984 secţiunea: Ştiinţa şi medicina ochiului


Comentarii:

Spune-ţi părerea:


Site creat din 2006 și dezvoltat până în 2024 de Departamentul IT Pontes